Hlavnou nevýhodou oceľových a listových pružín je rýchlo sa strácajúca životnosť, pretože pri nepretržitom zaťažení časom strácajú napätie, čo spôsobí výraznú stratu pohodlia a bezpečnosti jazdy. Auto doslova klesá na zadnej náprave.
Pri vzduchovom pružení je nutné venovať pozornosť možnému úniku vzduchu na rozvode vzduchu, alebo na tlmiči. V prípade úniku tlaku môže dôjsť k poškodeniu kompresora. Prvými príznakmi nesprávnej funkcie vzduchového pruženia je dlhé, alebo žiadne nafukovanie podvozku, svietiaca, alebo blikajúca kontrolka podvozku, chyby ako nízky tlak a prehriatie.
V prípade nesprávnej funkcie vzduchového podvozku vás môže v servise očakávať nutnosť výmeny vzduchového kompresora podvozku, vzduchového tlmiča, mechu, snímača vzduchového pruženia, alebo riadiacej jednotky, ktorá ovláda jednotlivé ventily, alebo zabezpečuje komunikáciu s ostatnými riadiacimi jednotkami.