V moderných motoroch sa dnes už väčšinou využíva systém Comon Rail, ktorý má vyšší výkon systému vstrekovania paliva a nižšie hodnoty emisií.
Ak palivo prestane prúdiť do spaľovacích komôr, výsledkom je vynechávanie kroku zapálenia vo valcoch, čo sa prejaví znížením výkonu motora. Okrem zníženia výkonu motora sa paradoxne môže objaviť aj zvýšenie spotreby paliva, nepravidelný voľnobeh, ale aj problémy so štartovaním.
V prípade, že prestane fungovať len jedna zo vstrekovacích trysiek, zníženie výkonu motora nemusí byť tak citeľné. Ak však nebude fungovať ani jedna, palivo privádzané do týchto trysiek bude namiesto vstrekovania do spaľovacej komory, odvádzané odtokom späť do systému prívodu paliva. Príčinou nefunkčnosti vstrekovacích trysiek môže byť upchatie, alebo zašpinenie nečistotami paliva (odporúčame tankovať kvalitnejšie zmesi), alebo porucha mohla nastať v systéme dodávky paliva.