Medzi motorom a prevodovkou sa nachádza spojka, ktorá umožňuje odpájanie motora od prevodovky a to pri radení prevodových stupňov. Energia sa z bežiaceho motora prenáša do prevodovky a stadiaľ cez diferenciál na obe predné poloosi a teda aj na kolesá. Spojka sa skladá zo zotrvačníku, prítlačného kotúča, vypínacej jednotky a spojkovej lamely. Na jej životnosť neexistuje jedno časové pravidlo (záleží od spôsobu jazdy a typu vozidla), avšak životnosť spojky môže byť od 50 000 do 200 000 najazdených kilometrov. Spojka sa väčšinou vymieňa ako celá súprava.
Najjednoduchší spôsob ako predĺžiť životnosť spojky je pravidelná výmena oleja v prevodovke. Pri manuálnej prevodovke je to cca každých 60 000km, alebo 5 rokov a pri automatickej prevodovke cca každých 120 000km.
Opotrebenie spojky spoznáme tak, že pri bežnej jazde bude spojka preklzovať napriek tomu, že motor bude točiť, auto bude strácať výkon a nebude úmerne zrýchľovať. Alebo nie je možné preradiť prevodový stupeň, prípadne zaznamenáme vibrácie v interiéri pri voľnobehu, alebo počujeme nezvyčajné zvuky pri stlačení spojkového pedála.