Rozvody motora slúžia na presné načasovanie otvárania a zatvárania ventilov v súlade s pohybom piestov. Inak povedané, remeň spája a koordinuje otáčanie hriadeľov, ktoré riadia ventily, poháňa vodnú pumpu potrebnú k správnemu chladeniu motora a u niektorých naftových motoroch tiež vstrekovacie čerpadlo.
Rozvody rozlišujeme reťazové, alebo remeňové. Rozvodová reťaz je vyrobená z kovu (podobá sa reťazi bicyklov). Jej aktivita prebieha vo vnútri motora, pretože je ju nutné mazať motorovým olejom. Rozvodový remeň je ozubený, vyrobený z vysoko kvalitnej gumy a je zakrytý ochranným krytom. Najhlavnejšími dielmi rozvodov sú ozubený remeň pre napínanie a vedenie, napínacia kladka, obehová, alebo vodiaca kladka, rozvodový remeň, sada kladiek a rozvodového remeňa.
V prípade predpísanej výmeny rozvodov stanovenej výrobcom vozidla sa najčastejšie mení remeň, kladky a vodné čerpadlo. Vždy treba vymeniť všetko naraz. Postupná výmena súčiastok sa neodporúča.
Chyba rozvodov nie je bežnou chybou auta ako iné. Pri problémoch s rozvodmi ide o chybu motorovej časti auta a môže ísť napríklad o roztrhnutý ozubený remeň. V takomto prípade vodič nedostane žiadnu výstrahu prostredníctvom kontrolky na palubnej doske. Absentuje aj napríklad čudný zvuk motora, búchanie, alebo klepanie.
Najčastejším problémom pri rozvodoch sú však kladky. Vplyvom vysokej teploty a neustálej rotácie dochádza časom k strate ich pôvodných vlastností. Tiež nepomáha ani vysoké pnutie, ktoré vytvárajú. Akákoľvek porucha niektorej z kladiek môže viesť k jej zaseknutiu a následnému vážnemu poškodeniu motora. Častým signálom oslabenia kladiek sú neprirodzené zvuky pri rotácii ako napríklad pískanie. Zaseknutie ložiska kladky môže spôsobiť pretrhnutie, alebo preskočenie rozvodového remeňa.
Rozvodový remeň, ktorého primárnou úlohou je zabezpečiť presný pohyb všetkých okolitých rotačných komponentov, rovnako pracuje pod vplyvom vysokej pracovnej teploty, neustálej rotácie a pnutia. Napriek tomu, že je vyrobený z odolnej gumy, táto časom stráca svoju tuhosť. Vizuálnou kontrolou je možné zistiť v akom stave je ozubenie remeňa a či nie j mechanicky poškodený, alebo sa na ňom nevytváraj malé praskliny.
Vodná pumpa je síce radená k častiam chladiacej sústavy motora, no o jej pohon sa stará rozvodový remeň. Či je vodná pumpa v poriadku môžeme zistiť pohybom vpred a vzad, či nie je voľná. Tiež vizuálne pri naštartovanom motore môžeme spozorovať únik chladiacej kvapaliny. Alebo sluchom po naštartovaní motora je možné počuť hlboké škrípanie, ktorého príčinou môže byť poškodené ložisko pumpy.