Pre posúdenie rozsahu poškodenia motora, alebo k zisteniu čo je presne poškodené, z našej strany vykonáme najskôr vizuálnu prehliadku motora – poškodená časť motora bude zadymená, špinavá od oleja, alebo chladiacej kvapaliny, prípade niektorá časť bude viditeľne prasknutá. Pomocou kamery hľadáme stopy vody vo valci motora. Pomocou lakmusového papieriku skontrolujeme v chladiacej kvapaline prítomnosť oxidu uhoľnatého (ak je oxid uhoľnatý prítomný v chladiacej kvapaline, znamená to, že sa výfukové plyny tlačia do chladiaceho okruhu a kvapalina naopak preniká do valca).
Následne vykonáme diagnostiku motora pomocou kvalitného autodiagnostického zariadenia. Autodiagnostika prečíta poruchové hlásenia z riadiacich jednotiek vozidla, alebo uvedie nesprávne hodnoty z jednotlivých snímačov. Tým môžeme zistiť nedostatočné hodnoty vstreku paliva, výkonu turba, tlaku oleja v motore, alebo tlaku vo valcoch.
Po vyhodnotení všetkých faktorov a hodnôt z autodiagnostického zariadenia a vizuálnej kontroly, zvolíme ďalší postup a rozsah opravy.