Na opotrebovanie áut počas zimnej sezóny vplýva množstvo faktorov. Okrem nízkych teplôt sú to aj agresívne posypové materiály a studené štarty, ktoré dávajú vozidlám poriadne zabrať.
PNEUMATIKY – podľa zákona je povinné mať na vozidle zimné pneumatiky v období od 15. novembra do 31. marca, ak je na ceste súvislá vrstva snehu, ľad, alebo námraza. Poviete si, že ak teda vyrazím na suché cesty s letnými gumami, je to legálne? Áno, ale ak Vás zastihne neočakávané sneženie, alebo budete mať dopravnú nehodu, môžete mať problémov vyše hlavy napríklad aj s krátením poistného plnenia. Prezutie pneumatík neodporúčame robiť svojpomocne pre možné poškodenie pätky, alebo samotnej kostry pneumatiky.
KAROSÉRIA – lak karosérie Vášho auta dostáva v zimných mesiacoch poriadne zabrať, pretože v prípade jeho poškodenia má korózia priamu cestu k nemu. Odporúčame lak karosérie navoskovať a tým vytvoriť ochrannú vrstvu proti posypovej soli.
AKUMULÁTOR – Nízkym teplotám a problémom, ktoré s nimi súvisia, sa nevyhne ani akumulátor. Tomu pomôže očistenie kontaktov, odstránenie zoxidovanej vrstvy brúsnym papierom a nezaškodí ani kontrola dobíjania a jeho samotné dobitie.
KLIMATIZÁCIA – Klimatizácia je jedným z najúčinnejších prostriedkov proti roseniu a zahmlievaniu skiel v zime, pretože vzduch v kabíne vysušuje a suchý vzduch fúkaný na sklo v konečnom dôsledku odstraňuje zahmlenie. Napriek tomu, že to môže znieť ako paradox a mnoho z nás si klimatizáciu spája s letnými horúčavami, je nevyhnutné aby správne fungovala práve v zimných mesiacoch. S tým rozdielom, že nevyužívame jej chladiacu ale práve už spomínanú sušiacu schopnosť. Na tomto mieste treba dbať hlavne na kabínový filter, ktorý síce stačí aj vyklepať od prachu no nie je na škodu ho raz za rok vymeniť za nový.
CHLADIACA ZMES a ZMES DO OSTREKOVAČOV – Bod tuhnutia chladiacej zmesi motora odporúčame dať skontrolovať v servise. Zabúdať netreba ani na to, že v nádržke ostrekovačov môže zostať letná zmes, ktorá v mraze spôsobuje upchanie dýz. V každom prípade sa treba vyvarovať zmiešaniu letnej a zimnej kvapaliny. Najlepším riešením je v tomto prípade naliatie zimnej zmesi už na jeseň, pričom nemusí byť príliš koncentrovaná.
PODVOZOK – odporúčame kontrolu tlmičov v súvislosti s nerovnosťami a jamami, ktoré v zime vznikajú. Okrem nich je potrebné si dať skontrolovať geometriu a vôle na podvozku z dôvodu zamedzenia nerovnomerného opotrebovania pneumatík. Kvalita podvozku je nesmierne dôležitá na ľadovom povrchu, na ktorom vás skôr prekvapí stáčanie, ak niečo nie je v poriadku.
STIERAČE – Ak je guma na stieračoch stvrdnutá a zle stiera, treba ju vymeniť. Investícia do nových gumičiek je zanedbateľná s porovnaním s dôležitosťou dobrého výhľadu.
TESNENIA – Gumy okolo dverí a okien je dobré ošetriť silikónovým sprejom, aby nedošlo k ich zamrznutiu a následnému poškodeniu pri otváraní.
Veľmi dôležité je pravidelne kontrolovať a doplňovať prevádzkové kvapaliny, najmä motorový olej, brzdovú kvapalinu a nemrznúcu zmes v motore. Tiež ak počas jazdy začnete pociťovať odlišné chovanie vozidla na ceste, čudný zápach, alebo budete počuť nezvyčajné zvuky ako napríklad šramot, môže sa jednať o začínajúci prejav poruchy. Vtedy odporúčame čo najskôr návštevu servisu. Ďalším jazdením by mohli vzniknúť ďalšie závady na ostatných okolitých súčiastkach.
REFLEXNÝ ODEV – vyhláška nedefinuje či to má byť reflexná vesta, overal, alebo bunda. Stanovuje však, že reflexný odev musí byť umiestnený v dosahu zo sedadla vodiča. Reflexný odev musí spĺňať technickú normu, ktorá pripúšťa tri farby – fluorescenčná žltá, fluorescenčná oranžovočervená, alebo fluorescenčná červená. Bezpečnostný odev si musíme obliecť ešte pred vystúpením z vozidla počas núdzového státia.
VÝSTRAŽNÝ TROJUHOLNÍK – musí byť homologizovaný podľa predpisu EHK č. 27 a mal by byť uložený v ochrannom kryte, aby pri potrebe použitia mohol správne plniť svoju funkciu. Akonáhle sa auto stane prekážkou na ceste musíme si obliecť ochranný odev a následne umiestniť výstražný trojuholník mimo obce vo vzdialenosti minimálne 50 metrov, v obci to môže byť aj kratšia vzdialenosť. Na rýchlostnej ceste a diaľnici je to minimálne 100 metrov.
AUTOLEKÁRNIČKA – slúži na poskytnutie prvej pomoci v štyroch moduloch 1. pomôcky, dezinfekcia a ochrana záchrancu 2. malé rany, odreniny 3. veľké rany, krvácanie, popáleniny 4. zlomeniny, poranenia kĺbov. Každý modul má samostatnú dobu exspirácie.
NÁHRADNÉ KOLESO, ALEBO DOJAZDOVÁ REZERVA – súčasťou povinnej výbavy je pri oboch druhoch rezervných kolies príručný zdvihák a kľúč na matice. Rezervné koleso nemusí mať zimný dezén a môže byť v núdzi použité aj na snehu a ľade. Z povinnosti mať náhradné koleso sú vyňaté autá vybavené špeciálnou lepiacou sadou s pneumatikami Run-flat, technológiou umožňujúcou jazdu aj po defekte.
Určite áno a to nielen výmenou zimných pneumatík za letné. Opäť odporúčame kontrolu klimatizácie, ktorá dostane v lete poriadne zabrať. Tiež kontrolu stieračov, všetkých prevádzkových kvapalín, chladiacej a brzdovej kvapaliny. A v neposlednom rade je nutné vozidlo dobre vyčistiť od zimných nečistôt a zvyškov soli a lak opäť ošetriť voskom na ochranu pred intenzívnym slnečným žiarením, ale aj proti trusu a hmyzu. Zimnú kvapalinu v ostrekovačoch je nutné vymeniť za letnú, ktorá lepšie odstraňuje hmyz z čelného skla. Opäť sa neodporúča miešať zimnú zmes s letnou.
Spokojnosť každého nášho zákazníka je zrkadlom našej serióznej a spoľahlivej práce. Na dobrom mene našej firmy nám záleží a preto sa snažíme svojimi službami a servisom o spokojnosť každého nášho zákazníka. Vždy pred začatím samotnej opravy vykonáme kompletnú diagnostiku vozidla pre presné určenie konkrétnej závady. Následne od nás obdržíte predpokladané náklady na opravu. Vždy pri odovzdaní vozidla po oprave Vás budeme informovať o celkovom stave Vášho vozidla a nutnosti ďalších potrebných úkonov, aby ste predišli ďalším závadám.
Ak sa pokazil motor Vášho auta, stojíte pred náročným rozhodnutím. Každý spaľovací motor sa skladá z mnohých súčiastok a každá z nich sa môže pokaziť, alebo opotrebovať. Časti motora sa rozdeľujú na pevné a pohyblivé. Medzi pevné časti patria kľuková skriňa, blok valcov, hlava valcov, olejová vaňa, veká a kryty. Medzi pohyblivé časti patria kľukový mechanizmus a ventilový rozvodový mechanizmus. Pred začatím opravy motora je nutné identifikovať čo je vlastne na motore pokazené a to prostredníctvom diagnostického nástroja. Tento dokáže nájsť závady bez nutnosti demontáže motora, čo pre zákazníka už v tomto momente predstavuje finančnú úsporu. Ak sa nejedná o základnú a jednoduchú poruchu, je nutné motor rozobrať a preskúmať jednotlivé diely. Oprava jednotlivých dielov už môže predstavovať generálnu opravu motora s vysokou časovou náročnosťou. Preto u nás vždy vopred dostanete informáciu o predbežných nákladoch na opravu, aby ste sa o investícii do opravy Vášho vozidla vždy vedeli správne rozhodnúť.